förvirring i Prag

Idag kom vår husägare över med ett modem (de sa att de skulle fixa internet åt oss när vi frågade för två månader sen) och i morse tillbringade jag tre timmar med att försöka installera allting. Efter att ha blivit runtskickad mellan fyra olika personer på olika kundtjänster varav en sa "of course i speak english" och sen fick jag tillbringa två minuter åt att förklara vad "z" är. ("is it s?" "no it's like zed, zeta, zzzz" "is it like c in a b c?" "no, it's like z in x y z", "do you mean s like in salmon?", no it's like z in eh... it's the last letter in the alphabet"). Jag misstänker att vi saknar uppgifter från vår husägare, vilka hon ska skicka över på måndag. Så på måndag har jag förhoppningsvis internet och kan börja skypea och msna och facebooka och allt.

Nu sitter jag på ett internetcafé igen och det här var det första jag möttes av när jag satte på datorn:



Kafka var från Prag. Jag börjar förstå hur han kunde få inspiration till sina böcker.


Kommentarer
Postat av: Erik F

Haha, ja, det är inte lätt att vara människa. The Onion News hade ett ganska intressant inslag från Franz Kafka Airport där i Prag här om veckan, vet inte om du såg det: franzkafkainternational" rel="nofollow">http://www.theonion.com/content/video/praguesfranzkafkainternational

2009-04-12 @ 23:56:36
Postat av: Erik F

Det gick visst inte att skriva länkar med understreck direkt i meddelandet, så nu har jag lagt in länken här i mitt namn (?) istället och hoppas att det funkar bättre så. Annars så kan du ta länken ovan och lägga till understreck efter sista snedstrecket, så att /praguesfranzkafkainternational blir /pragues franz kafka international (med understreck istället för mellanslag). Du ska se att denna process inte leder någonstans. Fråga mig inte varför, det är order från slottet. Och kom ihåg - Kafka hade inte heller så roligt. Lycka till!

Postat av: Anna

Haha, lagom kafkaesque så funkar inte den länken heller ;) Jag lyckades se videon med dina instruktioner iaf, den var riktig rolig. :)

2009-04-15 @ 14:54:32
URL: http://annaiprag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0