Karlstejn

I måndags var jag i Karlstejn med Kristina och en kompis till henne, Karin. (Karin kommer från Dalarna och pratade likadant som min vän Karin från Dalarna, men jag lyckades hålla isär dem ändå.)

Det här var slottet i Karlstejn. Jag tycker det ser ut att kunna platsa i en Disneyfilm:



Det här är tågstationen i Karlstejn, ute på landet:



Vi tog mycket bilder:



Kristina och Karin i slottet:



Jag tog kort på min skugga:



Av någon anledning sålde alla souveniraffärer peruker. Vi stannade till i flera souvenirshopar på vägen och lekte med dem:



För övrigt så här vi hittat ett nytt uteställe nu när Karin har varit här. Det ligger mitt i Prag, mittemot det astronomiska uret, på en terrass på sjätte våningen i ett hotell. Där satt vi och drack drinkar med utsikt över hela Prag. Vi har ett favoritställe som heter Chapeau Rouge, men nu när det är varmt är det ju trevligare att sitta ute:




Kommentarer
Postat av: Anna E

Haha, kul med peruker ;)

2009-04-15 @ 16:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0