Berlin

Jag lyder er och uppdaterar min blogg :)

I helgen var vi i Berlin! Vår finske vän Jaakko frågade i söndags om vi ville följa med, och vi har inte haft någon som helst tanke på att åka till Berlin - våra planer var Wien och Budapest, men vi följde med såklart. Vi åkte på torsdagen mitt på dagen och kom hem söndag kväll, och det här var vad vi gjorde:

Första dagen var vi på sightseeing, vi började med Berlinmuren:





Sen gick vi längs Unter den Linden fram till Brandenburger Tor:



Efter det betedde vi oss väldigt moget och sprang runt och lekte i Holocaust Memorial, och tog fina bilder:







På kvällen var vi på en underground-techno-klubb i östberlin. Jag är inget stort technofan så jag och Lina stod inne på toa och tog kort på oss själva i spegeln:





Nästa dag var vi tjejer på shoppingtur:



På kvällen var vi på en jättebra nattklubb. Hur stort som helst (vi var på fem dansgolv, det kan ha funnits fler) med jättebra musik, bra blandning av musik och den var snygg... typ den bästa nattklubben jag någonsin varit på. (Inga bilder därifrån tyvärr).

På söndagen åkte vi till en marknad där de hade väldigt många fina saker:





Jag gillade Berlin väldigt mycket. Berlin känns väldigt coolt och "inne" och jag skulle gärna åka tillbaka någon gång.

Nästa vecka verkar det som om jag ska tillbaka till Tyskland i alla fall. Då åker vi till Dresden med Johan, från skid-VM i Liberec, och en kompis till honom (och oss): Lorenzo.


Kommentarer
Postat av: Anna E

Låter som ni haft en bra resa =D

2009-03-26 @ 00:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0