pivo!



I torsdags var vi på ölprovning hemma hos Johan, som vi lärt känna genom Markus (Markus och Johan på bilden ovanför). Vi provsmakade sex olika öl och så skulle vi gissa vilka de var och betygsätta de olika ölen. Jag fick inte ett enda rätt och både jag, Jaakko och Kristina gav högsta betyg till den billigaste ölen. Jag kände mig väldigt osofistikerad och tappade allt förtroende för mig själv, medan Jaakko såg det från den ljusa sidan och sa att det är lätt att göra oss nöjda och att vi kan dricka vårt favoritöl hela tiden för att det är så billigt. 

Vi har inte hunnit prova så många olika öl än - på de flesta ställen har de bara en sort och ofta såna som finns hemma i Sverige, som Staropramen, Krusovice, Pilsner Urquell, men vi har hört talas om en pub som har väldigt många olika sorters öl från olika länder som vi ska gå till någon gång (men jag är ju tydligen ingen finsmakare heller så det kanske inte spelar så stor roll egentligen...) För övrigt är öl väldigt billigt här - det vanliga är att en öl kostar motsvarande tio svenska kronor och på vissa restauranger är det t.o.m. billigare att köpa vatten än att köpa öl.


Kommentarer
Postat av: Anna

Lite kul det där med att öl är billigare än vatten ;)

Häftiga glas(?) grejer på bilden från muséet.

2009-03-01 @ 17:54:04
Postat av: En annan Anna

Hehe, det ar det :) Jag sag det pa en meny igar och tankte ta kort som bevis, men jag antar att ni tror mig anda ;)



Mm, det ar glasgrejer. Det fanns mycket haftigt pa det museet :)

2009-03-02 @ 15:20:40
URL: http://annaiprag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag brukar (väl?) inte vara så himla snofsig vad gäller rätt och fel i språket, men här blev något galet Anna. Poängen försvann! "på vissa restauranger är det t.o.m. billigare att köpa vatten än att köpa öl."

;) det är härligt att ölen är så billig, och att den billigaste varianten (vilken är det?) är godast är ju rakt inget du ska deppa över. Hoppas att allt är bra i övrigt!

2009-03-05 @ 23:30:48
Postat av: Erik Frögéli

Ja hej, det var jag som skrev ovanstående. :p

2009-03-05 @ 23:31:32
Postat av: Helena

Låter ju som att ni har det riktigt fint! Problemet är väl att det blir svårt att motivera drickandet av "varannan vatten" med så dyrt vatten =) Jag och Erik har sökt resor till Prag men det verkar inte så lätt att hitta nån som går över en helg och är billig... Hur åkte ni ner? Tåg? Hur lång tid tog det och vad kostade det?

Love H

2009-03-06 @ 09:22:56
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Anna

Erik: Hehe, det blev lite fel dar ja... Jag kommer faktiskt inte ihag vilken det var, det var nan sort jag inte kande igen innan, men jag tror det var Branik.



Helena: Jag har svarat pa din blogg!

2009-03-06 @ 13:15:58
URL: http://annaiprag.blogg.se/
Postat av: Helena

Päronboll är när mitzhållaren håller mitsen högt och boxaren "snurrar" händerna och träffar mitzen =)



Kollade just på Ryan Air och det såg ut att kosta 1400 per person... Hur länge blir ni kvar?

Love

2009-03-06 @ 15:26:24
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Helena

Hmmm... kan det vara så att man måste boka lång tid i förväg då och att priserna har gått upp? Vi hoppas på att kunna bila ner istället med min familj, så jag tänkte höra om du vet om nåt trevligt hotell i närheten? Antingen funderade vi på att åka typ 17-21 april eller hade vi tänkt i början av juni, men om du inte är kvar då så verkar det ju dumt =)

Vi får se vad som passar!

LOVE

2009-03-08 @ 22:02:19
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0