Spexare

I slutet av förra veckan hade jag spexare på besök. Jättekul! Känns som om jag skrattade konstant i tre dagar (t.ex. vaknade jag en morgon av trumpeter (Jonas larmsignal på mobilen) och en morgon av att någon (Misse?) slog mig i ansiktet med en kudde...) och jag har suttit och fnissat för mig själv när jag kollade igenom bilderna efteråt.

Här har de precis landat och klivit av planet:



Och en random bild någonstans i Malà Strana:



Misse beställde in en hel gris typ när vi gick ut och åt:



Vi var uppe på slottet och tog bilder:


Det var väldigt kallt första dagen, men det blev bättre senare:


Också uppifrån slottet:



Och en gruppbild!


Den här veckan hade vi ingen tjeckiskalektion utan vi hade en utflykt till botaniska trädgården istället. Spexarna fick följa med!







1:a maj var vi inbjudna på vappupikknikki (stavas säkert ungefär så... :P ) av ett gäng finnar. 1:a maj är också "Day of Love" här och alla tjejer ska bli kyssta under ett körsbärsträd för att vara vackra ett år till så det sprang runt massa körsbärsträd i parken bakom oss.



Finska picknicken:





Sista kvällen tog vi det bara lugnt hemma, spexarna skulle med ett plan kl 6 på morgonen. Vi gjorde gino hemma i köket:



Och Misse var inte sur när han gjorde gino... han ser bara sån ut när han visslar :)



God efterätt!


Kommentarer
Postat av: Anna E

Ååååh, härliga underbara fantastiska dagar!! Det var allt rätt surt att komma hem igen, till vardagen... buuhu! Saknar Prag och allt kul vi hade!! Tack igen!!



många kramar!!

2009-05-06 @ 18:29:41
Postat av: Misse

hehehe sjukt fina bilder!!! :D Har varit lite halvbitter enda sedan jag kom hem, men man vänjer väl sig med den tråkiga verkligheten snart! Njut av din tid därborta! Vi "spexare" hade iaf sjukt kul med er! Stora kramar!

2009-05-06 @ 22:57:26
URL: http://missecat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0